رم ddr4 چيست؟

منبع اصلي مطلب:  رم ddr4 چيست؟

 

از سال ۲۰۰۷ تاكنون ماژول‌هاي حافظه رم DDR3 در سيستم هاي ما حضور داشته‌اند كه در اين زمان كم‌كم به جايي رسيده‌اند كه ديگر براي پردازش‌هاي سنگين و انتقال اطلاعات با سرعت بسيار بالا پاسخگوي نياز ما نيستند.


به همين خاطر اعضاي موسسه JEDEC كه استانداردهاي ماژول‌هاي حافظه RAM را تعيين مي‌كنند، استانداردهاي حافظه‌هاي نسل جديد رم DDR4 را به تصويب رسانده و اينتل نيز در پردازنده‌هاي جديد Haswell-E و چيپ‌ست X99، قابليت پشتيباني از اين ماژول‌هاي حافظه را در نظر گرفته است تا كاربران بتوانند در سيستم‌هاي تجاري و شخصي از اين ماژول‌هاي حافظه استفاده كنند. كمپاني اپيسر نيز به‌تازگي از ماژول‌هاي ۴ و ۸ گيگابايتي با استاندارد رمDDR4 رونمايي كرده و از ويژگي‌هاي اصلي حافظه رم DDR4 مي توان به توان مصرف كم و سرعت بالاي آن اشاره كرد.


برخلاف حافظه‌هاي رم DDR3، فركانس پايه در حافظه‌هاي جديد رم DDR4 برابر با ۲۱۳۳ مگاهرتز است كه باعث مي‌شود پهناي باند پايه به هفده گيگابايت در ثانيه افزايش يابد كه به معني چهارده درصد افزايش عملكرد آن است. همچنين با كاهش ۲۵ درصدي ولتاژ مورد نياز براي اين ماژول‌هاي حافظه، مقدار ولتاژ لازم براي اين‌سري از ماژول‌ها ۱٫۲ ولت ذكر شده، كه نتيجه آن كاهش ۵۰ درصدي توان مصرفي است. به گفته Andreson Chang، مدير محصولات PC كمپاني اپيسر: «استفاده از ولتاژ كم باعث كاهش توان مصرفي و كاهش دماي توليد‌شده توسط سيستم مي‌شود كه در نتيجه آن ثبات كلي و كارآيي سيستم افزايش خواهد يافت.»


ماژول‌هاي DDR4-2133 كمپاني اپيسر به طور صد‌در‌صد با مادربرد سرور هاي جديد مجهز به چيپ‌ست X99 و پردازنده‌هاي Haswell-E اينتل هماهنگ هستند و در كنار هم مي‌توانند مجموعه با ثبات و كارآيي بالا ارائه دهند. Anderson Chang در ادامه مي‌گويد: «با معرفي استاندارد رم DDR4 از سوي JEDEC و پشتيباني اينتل از آن، يك تغيير‌جهت عظيم و غير‌قابل امتناع در اين صنعت رخ داده است. ما در كمپاني اپيسر نيز به خوبي براي اين تغيير‌جهت مهم آماده هستيم و اين آمادگي را با عرضه ماژول‌هاي چهار و هشت گيگابايتي DDR4-2133 به خوبي نمايش داده‌ايم.»


ماژول‌هاي حافظه جديد DDR4-2133 از تست‌هاي دشوار مختلفي (شامل تست‌هاي دما و فشار كاري مختلف در مدت‌زمان طولاني و همچنين آزمايش روي مادربردهاي مختلف) را پشت سر گذاشته تا از كارآيي و ثبات آن اطمينان حاصل شود. همچنين اين ماژول‌هاي حافظه انواع تست‌ها و آزمون‌هاي مختلف كارآيي ‌هاي مختلف در سراسر دنيا را نيز تجربه كرده اند كه تمامي اين موارد بيان‌كننده تطابق كامل و بدون دردسر آن با انواع دستگاه‌ها و لوازم توليدشده براي كامپيوترهاي شخصي و تجاري (سرور نسل جديد G9) است.


برچسب‌ها:

بازدید: <~PostViwe~>

[ ]